Bestelinformatie

Bestelling plaatsen bij www.vego-tuinmaterialen.nl

Alle prijzen in onze webshop zijn inclusief de BTW en exclusief eventuele verzendkosten
Verzendkosten bedragen voor zendingen per eigen vrachtwagen (over de 10 kg):
Afstand (gerekend vanaf onze vestiging in Zwijndrecht )
  •  Binnen 10 km  : € 50,-
  •  10 km - 40 km : € 125,- 
  •  boven de 40 km: Alleen op aanvraag (neem contact met ons op)
Deze prijzen gelden alleen binnen Nederland. Onze producten en diensten worden alleen in Nederland geleverd.
Mocht volgens u de verzendkosten niet kloppen bij uw bestelling, neem dan contact met ons op.
Stap 1
Klik bij het gewenste artikel op ‘In winkelmandje’. 
Stap 2
De actuele winkelwagen verschijnt nu. Klik op ‘Bestelling afronden’. (of op ‘producten’ wanneer u meer artikelen wilt bestellen)
Stap 3
Log in of maak een nieuw account aan.  
Stap 4
Selecteer de gewenste verzendwijze (afhalen of verzenden. Let op dat de meerprijs van het bezorgen niet meteen verwerkt wordt in het totaalbedrag.
Uw producten
Hier ziet u wat u gaat bestellen. 
Adresgegevens
U kunt hier het factuuradres en het bezorgadres van de bestelling kiezen. Als u een ander aflever adres wilt gebruiken, druk dan op bewerken.
Wanneer u meerdere artikelen in een keer bestelt doen wij ons best om, indien mogelijk, alles in 1x bij u te laten bezorgen.
Stap 5
Klik zodra al uw gegevens correct zijn op ‘Bestelling afronden’. 
stap 6
Maak uw bestelling definitief door op ‘Bestellen’ te klikken. U wordt eventueel doorgestuurd naar de betaalomgeving. Zodra u de betaling heeft afgerond bent u klaar met bestellen
Uw bestelling wordt binnen 5 werkdagen bij het door u aangegeven adres afgeleverd. Wanneer u voor afhalen heeft gekozen, nemen wij contact met u op (door middel van telefoon of mail) als u uw bestelling kunt afhalen.
Minimale bestelhoeveelheid
Voor enkele producten bestaat er een minimale bestelhoeveelheid. Dit wordt duidelijk gemeld bij het product. Wilt u een andere hoeveelheid? Neem dan contact met ons op. Wij kijken dan samen met u naar een oplossing.

Betalen

Een betalingsherinnering
Wanneer u een betalingsherinnering heeft gekregen dan hebben wij voor (dat deel van) de betreffende bestelling nog geen betaling van u ontvangen. Nadat u betaald heeft, duurt het vijf werkdagen voor wij uw betaling verwerkt hebben.

Betalen kunt u uiteraard doen via de acceptgiro die wij bij uw bestelling meegezonden hebben, maar dit gaat nog makkelijker via de knop die u vindt in de eerste betalingsherinnering die u per mail heeft ontvangen. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL via MultiSafePay om de openstaande factuur te voldoen. Het te betalen bedrag en het factuurnummer worden automatisch ingevuld als u op de knop in de betalingsherinnering klikt die u via e-mail heeft ontvangen.

U kunt het openstaande bedrag ook overmaken op IBAN NL55RABO0353076252, ten name van Vego Zwijndrecht BV onder vermelding van het bon/factuurnummer als betalingskenmerk.

Wanneer u een betalingsherinnering heeft ontvangen en u heeft de betaling langer dan vijf werkdagen geleden voldaan op IBAN NL55RABO0353076252, dan verzoeken we u vriendelijk om contact op te nemen met ons. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, vragen wij u om uw bestelnummer en de door u gebruikte betalingsgegevens te vermelden in uw e-mail of deze bij de hand te houden als u ons belt.

De betalingsherinneringen ontvangt u via e-mail. Houd er rekening mee dat er vanaf de tweede herinnering bijkomende kosten in rekening worden gebracht en eventuele schriftelijke betalingsherinneringen worden verzonden naar het laatst gebruikte factuuradres.

Betaalmethoden bij VEGO

U kunt bij VEGO op één of meer van de volgende manieren betalen via MultiSafePay:
Via iDEAL (alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland). Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
Via Betaling Achteraf. U maakt het bedrag achteraf over op onze bankrekening.

Let op in het geval van internet- of telebankieren! Voldoe uw betalingen altijd per bestelling en vermeld het bestelnummer als betalingskenmerk. Als u meerdere openstaande bedragen bij elkaar optelt om zo alles in één keer te voldoen, kunnen we namelijk niet garanderen dat de betaling correct verwerkt wordt. Mocht u dit toch doen, vermeld dan als betalingskenmerk ‘zie specificatie’ en mail de specificatie naar info@vegozwijndrecht.nl of fax naar (078) 6258788. Zodra we deze hebben ontvangen, kunnen we uw betaling correct verwerken.

Verzenden van uw bestelling

Onze bestellingen worden door ons zelf of door pakketdienst PostNL bezorgd. In Nederland kunt u de bestelling op een door u gekozen adres laten bezorgen of afhalen bij onze vestiging in Zwijndrecht of Numansdorp.
Wij proberen de bestelling binnen 5 werkdagen bij U af te leveren, dit in verband met bestellen van producten die eventueel niet op voorraad zijn. Mocht de levering langer duren dan zullen wij u hier van op de hoogte stellen.

De mogelijkheid tot retourneren bij Vego (herroepingsrecht).

U kunt de meeste artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen de door thuiswinkel gestelde voorwaarden, voor eigen kosten retourneren binnen 14 kalenderdagen (dit gaan in op de dag van ontvangst) zonder melding (wel dient u een herroepingformulier mee te sturen. Anders dient u binnen 14 dagen na ontvanst een melding te maken dat u  gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht. Na uw melding heeft u 14 dagen om het product naar onderstaand adres te retourneren met het eerder genoemde formulier. Ook is het mogelijk om artikelen te retourneren bij ons in de winkel of door ons op te laten halen (let op! Dit wordt in rekening gebracht).Op maat gemaakte producten kunnen niet worden geretourneerd. Er wordt duidelijk aangegeven waarneer u hiermee te maken heeft.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Vego niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.
Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn komt de betalingsverplichting te vervallen of wordt het door u betaalde bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort op uw rekening. Het bedrag dat wordt terugbetaald is alles wat uw heeft betaald inclusief eventuele bezorgkosten voor de heenzending of transactiekosten. De kosten van retourneren is voor de koper. Wat deze kosten zijn kunt u raadplegen op de websites van PostNL of DPD. In het geval  Binnen 14 dagen na de ontbinding van onze verkoopovereenkomst en als u aangetoond heeft dat het product retour gezonden is, zullen wij het bedrag terugstoren indien van toepassing. 
Mocht u het product niet alleen beoordeeld hebben (dat wil zeggen meer met het product doen dan u in de winkel mag doen), dan hebben wij recht om de waardevermindering aan u door te rekenen.

De wijze van verzending van een retour

Wanneer u de retour vanuit Nederland verstuurt en deze past niet door de brievenbus, dan kunt u het pakket afgeven op een agentschap van PostNL of DPD. De retourzendig moet naar verstuurd worden naar ons adres:
Vego Zwijndrecht
Lindtsedijk 24-26
3336 LE Zwijndrecht
Bij het artikel dient u het herroepingsformulier bij te voegen.

Zodra wij uw retourzending verwerkt hebben sturen wij u een e-mail ter bevestiging. U ontvangt geen vervangend exemplaar voor het door u geretourneerde artikel. Wij betalen het door u betaalde bedrag terug of uw betalingverplichting komt te vervallen als u nog niet heeft betaald.

Terugstorttermijnen van het aankoopbedrag

De terugstorttermijn van 14 dagen gaat in op het moment van ontbinding. Dat kan zijn wanneer wij u retour ontvangen of het moment waarop u melding maakt van de retour.

Als u de bestelling heeft betaald met iDEAL, dan kunt u het betaalde bedrag binnen vijf werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten. Als u heeft betaald met creditcard of Maestro, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van drie weken. Cadeaubonnen worden binnen 24 uur na de verwerking van uw retourzending automatisch opgewaardeerd. U kunt de waarde dan weer voor een volgende bestelling gebruiken. Wanneer u een artikel zonder factuur of pakbon terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neem in geval van twijfel contact met ons op. In alle gevallen betalen storten wij het geld 30 dagen na ontbinding terug.

Garantie

Op alle artikelen die u bij ons koopt heeft u een fabrieksgarantie. Wij staan daarvoor in. Dit beïnvloed echter niet u rechten die u kunt inroepen omtrent garantie en non-conformiteit. Non-conformiteit is een wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat u als consument redelijkerwijs mag verwachten van uw product. In het geval u een artikel ontvangt dat niet in perfecte staat verkeert, voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Dit doen wij, afhankelijk van uw artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling.
Hieronder leest u wat u kunt doen als een artikel, dat u bij Vego gekocht heeft, defect of kapot is.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Vego niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer of traceercode en bewaar deze goed.

Artikel bij ontvangst niet in perfecte staat

Wanneer een artikel defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij u vriendelijk om direct na ontvangst, maar uiterlijk binnen 2 maanden, een retour te starten. Stuur bij een retour wel altijd de bon/factuur of kopie hiervan mee!

Artikel na enige tijd defect

Wanneer een artikel buiten uw schuld om kapot gaat of kapot blijkt te zijn terwijl u dit al langer dan 14 kalenderdagen in uw bezit heeft dan helpen wij u graag zo snel mogelijk. Afhankelijk van wat u gekocht heeft kunt u het artikel naar ons opsturen of afleveren bij onze winkel.
Neem bij twijfel contact met ons op zodat wij met u kunnen overleggen over wat er gaat gebeuren.

Klachten

Voor vragen kunt u contact opnemen met Vego. Onze medewerkers helpen u graag verder.
Is uw klacht na contact met ons niet verholpen? Dan kunt u deze schriftelijk indienen bij Vego.
Stuur uw klacht onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats en klantnummer of bestelnummer naar:
Vego Zwijndrecht
Lindtsedijk 24-26
3336 LE Zwijndrecht

Zodra we uw brief hebben ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. Een definitief antwoord ontvangt u binnen zeven kalenderdagen na de ontvangstbevestiging.
Mocht u er onverhoopt niet met ons uit komen, kunt u ook contact ook nemen met de Geschillencomissie Thuiswinkel of het Europese online geschillen platform (ODR).